?
A nap képe
te-edu.info


Tartalom Menü :
Tartalom linkek
Összes kategória
Összes szerzõ
archív részben
Legújabb tartalom megtekintése

Kategóriák
Fotók a Föld legszebb helyeiről (34)
A természet csodái (19)
Hazajáró (22)
-- Túra videóink egy helyen (0)
ÚT keresõknek, és ÚTon lévõknek (16)
Fûben, fában orvosság (34)
Filmajánló (155)
Szerelmes földrajz (10)
Végig az Országos Kéktúrán (9)
Fõ tartalom (4)
Hangfelvételek (32)
Könyvek innen-onnan (17)
Túrabeszámoló (14)
Írások túrázásról, természetjárásról (14)
Írások az élet minden területéről (45)
Élõvilágunk (46)
Ismeretterjesztõ filmek (117)
Főtér (9)

Legújabb tartalmak
10 óra hegyek
10 óra dzsungel
A Direkt Út
A félelem fegyelme
Tudod-e, ki hogyan hal meg?

Újdonságok

Kisfilmek túráinkból
Fõ tartalom
Videó felvételek

„Saját márkás” termékek
- 2008 szept 12 péntek
szerzõ: Jocó
kategória: Fõ tartalom
Hozzászólás: 5
nincs értékelés -


Most majszoltam be 2 db kék csíkos tölcséres jégkrémet, 150 Ft (a két darab!) és némi sorban állás árán sikerült hozzájutnom. Egész finom volt, de bele sem merek gondolni, mi volt bennük.
Még a magunkfajta elvetemült természetjáró ember is néha ráfanyalodik az ilyesmire. Hiába, mi olyan kicsik és akaratgyengék vagyunk a multik meg olyan nagyok és sok bennük a zs energia, hogy néha nem bírunk ellenállni és beállunk a nyájba, amit fogyasztói társadalomnak hívnak, és hajlott hátú, kampós orrú, mindig kalapban járó pásztorok terelgetnek a minduntalan bõségesebb legelõkre, hogy minél többet fejhessenek.

A kék csíkos ízesített, fagyasztott víz elfogyasztása után rávetettem magam az ugyancsak pásztoraink ellenõrzése alatt álló világot átövezõ hálóra. Várakozásaimnak megfelelõen erõsen kozmetikázott cikkekkel találkoztam. Persze lehet én vagyok elfogult.
Itt szögezném le, hogy ez az iromány néhány cikk összeollózása saját véleményemmel megtûzdelve. Akik ismernek, úgyis nagy valószínûséggel sejtik mit írtam én, és mi a lopott tartalom.

A saját márkás termék fogalma alatt olyan terméket értenek, amelyen a kereskedõ a saját védjegyét tüntetik fel. (a kék csíkos motívum ez esetben biztosan véletlen, engem emlékeztet egy zászlóra)

A saját márkás termék lehet:
 A kereskedõ cégnevére utaló márkával ellátott, mások által elõállított termék;
 A kereskedõ tulajdonában álló, a cégnévre közvetlenül nem utaló márkával ellátott termék;
Ugyancsak saját márkás termék a kereskedõ cég által elõállított, saját márkát feltüntetõ termék is (pl. pékáru, cukrászsütemény).

A megrendelõ szokás szerint szerzõdésben kötelezi a beszállítót a termék megállapított kialakítású és feliratozású csomagolásban való elõállítására illetve a részére való szállítására. (Érdekes, hogy a csomagolást emelik ki, a beltartalmi értékek eszerint nem igazán számítanak ) Ez egyben azt is jelenti, hogy a beszállító nem tüntetheti fel saját emblémáját, szóvédjegyét stb. a csomagoláson, csupán saját cégnevét, de azt is meghatározott módon, olyan kicsi betûmérettel, hogy a vásárló által csak célzott figyelemmel legyen olvasható. Ennek következtében a vásárló a terméket a kereskedõ termékének véli és a tényleges elõállítóról nem is tud vagy az közömbös számára. A beszállító is érdekelt a forgalom fenntartásában, növelésében, ugyanakkor piaci szereplõként szinte észrevétlen marad – ha a kereskedõ saját márkás termékét más gyártótól rendeli meg, e váltást a vásárlók észre sem veszik.

Mindaddig, amíg a kereskedõ "saját márkája" iránt nagy a vásárlók bizalma (akár minõségük, akár olcsóságuk stb. miatt), addig a saját márkás termék versenyképessége a piacvezetõ márkákkal szemben javul. Nagy elõnye az "egyedi" kialakítású márkákkal szemben, hogy a fogyasztó már ismeri a saját márkákat, tehát új saját márkás termék fajlagos reklámköltsége kisebb. Elõfordul, hogy a piacvezetõk termékeinek csomagolását – a saját védjegy feltüntetése mellett is – az áru csomagolásának formája, arányai, színei stb. utánozza, vagy legalábbis valamilyen mértékben utalnak a jó hírû védjegyekre. (Az angol szaknyelv az ilyen utánzatokat "lookalike" néven emlegeti; ez számos peres eljárás témája volt nyugat-európai országokban.)

Vásárláskor minden ötödik forintot gazdaságos termékekre költünk!
(Pontosabban mások költenek: ugyanis az emberek nagy része nem szereti a saját márkás cuccokat, mindenki szerint mások veszik meg ezeket, de valaki mégis megveheti, különben nem léteznének.)
A nagy hazai élelmiszerláncok forgalmában ma már 20 százalékos részarányt képviselnek a saját márkák

Ezzel az aránnyal is csak az európai mezõny alsó harmadában foglalunk helyet. A felmérések szerint Magyarországon a gazdaságos kiszerelésû állateledelek vezetik a népszerûségi listát, majd a háztartási papíráruk, a gyorsfagyasztott élelmiszerek, a babaápolás kellékei, a müzlifélék és a száraz élelmiszerek következnek.

Olcsó húsnak híg a leve?
Térhódításuk kezdetén a saját márkás termékekre gyakran silány minõség volt a jellemzõ, így nem is meglepõ, hogy nem férkõztek a vásárlók bizalmába. A helyzet azonban mára jelentõsen megváltozott (???, persze, a színes termékek már jók, a régi sima kékek; nos azok tényleg vackok voltak, de ezek a színesek nagyon jók! ): az áruházak folyamatosan fejlesztik és bõvítik saját márkás termékeik tárházát, a fogyasztók pedig mind szívesebben töltik fel tartalékaikat az olcsóbb termékekbõl. Már csak azért is, mert a csomagolás sokszor ugyanazt rejti, mint márkajelzéssel ellátott társa. A gazdaságos termékek sokszor ugyanazon a gyártósoron készülnek, szinte ugyanazokból az alapanyagokból, mint márkás vetélytársaik. Érdemes azonban alaposan áttanulmányozni a termékek címkéit, hogy pontosan milyen összetevõkbõl is áll az általunk kiválasztott élelmiszer. Nem árt kétszer is meggondolni a választást akkor, ha például egy termékben hatnál több E betûs összetevõ található.

(Összefoglalva az elõzõ bekezdést: hiába ugyanolyan „jó” a saját márkás termék is, mint az eredeti, ha az eredeti is szar.)

Mitõl válik gazdaságossá?
A kedvezõbb áraknak leginkább kereskedelempolitikai okai vannak. Nem kell ugyanis új márkát bevezetni, ami rengeteg jogdíjtól és pluszkiadástól kíméli meg az áruházláncokat és a fogyasztókat egyaránt. Mivel az „új" terméket nem kell megismertetni a vásárlókkal, a hirdetésükre is kevesebbet költenek az áruházak. Emellett gyakran csomagolásuk is jóval egyszerûbb és olcsóbb, mint a konkurens termékeké. És persze ne feledkezzünk meg az ún. áruvisszaforgatás csodálatos intézményérõl sem, ami lényegében azt jelenti, hogy ha egy árút nem tudunk eladni, csinálunk belõle egy másikat (pl. szalámis pizzát a lejárt szavatosságú, eredeti csomagolásában el nem adható szalámiból).

És az élelmiszerek?
Bár sokak szerint minõségükben rengeteget javultak a gazdaságos élelmiszerek, szerintünk ez csupán a „Tesco színes termékes propaganda” és valójában ugyanolyan vacakok most is, mint bevezetésükkor. Nem árt alaposan áttanulmányozni a termékek címkéit. Hogy mire kell odafigyelni egy-egy könnyen romló terméknél? Összeszedtük a legfontosabbakat:
 SAJT Gyakran bukkannak fel a hûtõpultokon „sajtnak tûnõ" termékek. Ezek fõként növényi zsírból készülnek, így a valódi tejtermékhez nincs túl sok közük. A szakértõ szerint már eleve gyanús, ha a terméken egynél (ami nem lehet más, mint a tej) több összetevõ szerepel.
– VIRSLI Érdemes alaposan megnézni, hogy mibõl készült a húskészítmény. A felsorolás elsõ helyén mindig az az összetevõ áll, amibõl a legtöbb van adott termékben, hátrafelé haladva csökken a mennyiség is. Így ha a szója elõbb szerepel, mint valamely állat húsa, ajánlott inkább más termék után nézni.
– DARÁLT HÚS Ezeket a húskészítményeket különbözõ zsírtartalommal dolgozzák fel, ezt azonban fel kell tüntetni a csomagoláson is. Ha 30 százaléknál nagyobb zsírtartalmú a kiválasztott termék, érdemes inkább egy másik kiszerelés után nézni. Persze ott tartunk, hogy örülhetünk ha a zsírtartalom magas és nem az egyéb, ismeretlen anyagok.

Röviden összefoglalva: Ebben a cikkben sok helyütt találkozhattunk olyan megfogalmazásokkal, hogy a saját márkás termékek minõsége javul, de érdemes megnézni ezt meg azt. Véleményem szerint ami nem jó, az nem jó, akármennyire is nézegetjük a cimkéjét. Örülhetnénk, ha azt mondhatnánk, hogy ezen termékek ára arányos a minõségükkel, de akármennyire is olcsók, valójában áruk így is messze felülmúlja az elvárt beltartalmi értékeket.
Akárhányszor az élelmiszerbiztonság és megbízhatóság kerül szóba, felmerül a kérdés: de akkor mit együnk, igyunk?! Sajnos a gyakorlatban olyan dolgok, mint házi készítésû sajt, hús, kenyér stb. jelen pillanatban nem mûködnek, mivel vagy az állam vagy a multik hozzák ezeket kilátástalan helyzetbe. Ez persze megérne egy külön cikket.
Mindeni egye azt, ami jól esik, de mindenkit buzdítok, hogy amennyire lehet nézze meg kinek a kezébõl és mit fogad el, és gondolja át jól annak az árát. Hiszen elvileg az vagy, amit megeszel.

Éljenek és szolgálják a kétlábon járó E betûk a zs energiát! (ha ezt nem értitek, nem gond, kicsit túl áttételes, de sebaj, kérdezzétek meg mit értettem ezalatt, és ha vagyunk olyan viszonyban, megértekezzük. Baráti Ebetûemberek egymás közt. )

A témához ajánlom megnézni a South Park wallmart c. epizódját! (belinkeltem volna, de ytubon csak idegen nyelven van fenn)

Jocó

Hozzászólás
„Saját márkás” termékek
Szerintem jól összefoglaltad azokat a dolgokat, amirõl beszélgetni szoktunk.
Hát aki fikáza az írást, az tényleg azzá vált amit evett lol
szept 12 : 16:31
„Saját márkás” termékek
kösz a hozzászólást!
szept 12 : 16:46
„Saját márkás” termékek
...majd moderáld ki az oldal szellemiségéhez méltatlan részeket...de csak, ha mindenki elolvasta
szept 12 : 16:47
„Saját márkás” termékek
Összefoglalva az elõzõ bekezdést: hiába ugyanolyan „jó” a saját márkás termék is, mint az eredeti, ha az eredeti is szar

Az én szivemhez ez a megjegyzes all legkozelebb...
szept 14 : 11:11
„Saját márkás” termékek
Gondoltam az írás örök érvényû, így tessék a film
Megtekintése kötelkezö!
Majd aztán mit sem okulva továbbra is szorgalmasan járjunk a "Wall Martba"

nov 30 : 19:50


Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be, vagy kattints ide a regisztrációhoz
A Világmindenségben jelenleg uralkodó viszonyoknak köszönhetõen Neked most az alábbi bölcsesség jutott:

Gondolatok, írások

Fórum
Hanság

Írta: Nerion
szept 03 : 11:52

Válasz: Pilis

Írta: Nerion
aug 30 : 14:28

Válasz: Pilis

Írta: Nerion
aug 30 : 14:27

Válasz: Pilis

Írta: Nerion
aug 30 : 14:27

Válasz: Pilis
Szuper :)
Írta: Nerion
jún 29 : 20:42

Válasz: Pilis
Wao! Szép kör :) Én holnap meg
Írta: Jocó
jún 29 : 14:25

Válasz: Pilis

Írta: Nerion
jún 24 : 20:02

Válasz: Zenebutik

Írta: Nerion
jún 20 : 21:38



Tagok kedvencei

Üdvözöllek vendég
Felhasználónév:

Jelszó:


Emlékezz rám

[ ]
[ ]

Holdfázis

Nappal és szürkület

Forrás:Magyar Csillagászati Egyesület


|